flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Порядок особистого прийому громадян

14 березня 2024, 13:36

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказом голови Тростянецького районного суду Сумської області

10 вересня 2020 року №21

 

 

 

ПОРЯДОК
організації та проведення особистого прийому громадян у  Тростянецькому районному суді Сумської області

 

  1. Загальні положення

1.1. Цей Порядок визначає основні вимоги до організації та проведення особистого прийому громадян у Тростянецькому районному суді Сумської області.

1.2. Основними завданнями посадових осіб, які здійснюють прийом громадян, є:

реалізація положень Конституції України, Закону України “Про звернення громадян ” та інших законів, Указів Президента України, актів Кабінету Міністрів України з питань реалізації громадянами конституційного права на звернення;

сприяння у вирішенні проблемних питань, з якими звертаються громадяни до  суду, відповідно до чинного законодавства та в межах компетенції.

1.3.  Посадові особи суду, які здійснюють особистий прийом громадян, у своїй діяльності керуються Конституцією України, Законами України “Про звернення громадян ” та цим Порядком. 

 

  1. Організація та проведення особистого прийому громадян

2.1. Прийом громадян головою суду та  керівником апарату суду, проводиться за попереднім записом згідно з затвердженим у Суді графіком та за наявності документу, що посвідчує особу громадянина.

У разу відсутності посадової особи особистий прийом громадян здійснює особа, яка виконує її обов’язки.

Інформація про порядок, графік особистого прийому громадян в Тростянецькому районному суді Сумської області розміщується на веб-сайті суду, на інформаційному стенді суду в доступному для вільного огляду місці.

2.2. Прийом громадян, яким присвоєно звання Герой України, учасників бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни та прирівняних до них у встановленому законом порядку осіб, жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», проводиться першочергово.

2.3. Попередній запис на особистий прийом здійснюється працівником відповідальним за організацію та ведення особистого прийому в Суді за телефоном, зазначеним у графіку особистого прийому громадян або при особистому зверненні громадянина.

Попередній запис на особистий прийом до керівництва суду здійснюється не пізніше ніж за 3 робочих дні до дати прийому.

2.4. Під час попереднього запису громадян на особистий прийом до керівництва суду з’ясовуються прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання заявника, зміст порушеного питання, до яких посадових осіб чи органів державної влади звертався, як рішення було прийняте, вивчаються документи, інші матеріали, що подаються громадянином для обгрунтування своєї заяви, скарги чи пропозиції, визначається посадова особа до компетенції якої належить вирішення питання.

У разі відмови громадянина чи його представника у наданні інформації про себе та/або про особу громадянина, чиї інтереси представляються, документів, підтверджуючих повноваження, інформації про зміст порушеного питання, за яким можливо визначити наявність функціональних повноважень суду на його розгляд, запис визнається таким, що не відбувся за ініціативи заявника.

Не допускається з'ясування відомостей про особу громадянина, що не стосуються його звернення.

2.5. Особистий прийом керівництвом суду здійснюється з питань, що належать до їх повноважень відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та враховуючи розподіл повноважень у Суді.

Питання, які вирішуються в порядку, встановленому процесуальним законодавством, на особистому прийомі громадян не розглядаються. Особистий прийом не здійснюється з приводу розгляду конкретних судових справ, надання консультацій із правових питань.

Якщо розв'язання питання, з яким звернувся громадянин, не входить до компетенції суду  голова суду,  керівник апарату суду роз’яснюють, до якого органу державної влади або органу місцевого самоврядування, підприємства, організації чи установи доцільно звернутися, по можливості сприяють у цьому (повідомляє адресу, номер телефону тощо).

2.6.  Для забезпечення кваліфікованого роз'яснення порушених громадянином питань, голова суду, керівник апарату суду можуть залучати до їх розгляду працівників  апарату суду, або одержувати від них потрібну інформацію.

Працівник суду, який здійснює попередній запис на особистий прийом не пізніше, ніж за 3 робочих дні до встановлення графіком для прийому, повідомляють про це відповідну посадову особу, яка здійснюватиме прийом.

2.7. У записі на особистий прийом може бути відмовлено з таких підстав:

- повторне звернення з одного і того ж питання, якщо воно вирішене по суті;

- закінчення термінів подання скарги, передбачених статтею Закону України «Про звернення громадян», за відсутності поважних причин їх пропуску;

- звернення не стосуються компетенції Суду;

- звернення стосуються питань, які підлягають вирішенню в порядку, встановленому процесуальним законодавством;

- порушується питання щодо надання правових консультацій та роз’яснень законодавства.

Про відмову в записі та причин відмови громадянинові надаються відповідні роз’яснення.

2.8. Забороняється відмова в записі на особистий прийом на підставі ознак раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак.

2.9. Під час особистого прийому громадян можуть бути присутні їх представники, повноваження яких оформлені в установленому чинним законодавством порядку.

Присутність сторонніх осіб під час проведення особистого прийому не допускається.

Неповнолітні особи на прийом без участі їх законних представників не допускаються.

Громадяни, визнані судом недієздатними, на прийом до суду приймаються разом із їх законними представниками.

У разі необхідності  голова суду, керівник апарату суду,  заступник керівника апарату суду вправі вимагати документ, що засвідчує особу заявника або підтвердження повноваження на представництво інтересів іншої особи.

2.10. Повторний прийом з питань, що вже розглядалися в суді, проводиться в тому випадку, якщо порушене питання не було вирішене по суті.

У разі повторного звернення вивчаються матеріали з порушеного питання, з’ясовуються причини, що його викликали. Надаються можливі роз’яснення та необхідна допомога в межах компетенції.

2.11. Усі звернення громадян на особистому прийомі реєструються працівником відповідальним за організацію та ведення особистого прийому громадян у журналі обліку особистого прийому громадян, створеного згідно затвердженою у Суді номенклатурою справ.

2.12. У разі коли порушене питання вирішити безпосередньо під час особистого прийому неможливо через його складність і необхідність додаткового вивчення, громадянинові може бути запропоновано викласти його у формі письмового звернення.

Подане громадянином під час особистого прийому письмове звернення розглядається в порядку, встановленому Законом України «Про звернення громадян», на першому аркуші такого звернення та на його копії проставляється відмітка про прийняття на особистому прийомі.

Про результати розгляду звернень, поданих на особистому прийомі громадян, (усних та письмових), здійснюється запис у журналі обліку особистого прийому громадян, зокрема із зазначенням дати та номера листа, в разі надання письмової відповіді. Інформація про результати розгляду звернень надається, посадовою особою, якою здійснювався розгляд звернення.

2.13. Посадова особа суду під час особистого прийому громадян розглядає питання по суті, надає відповідно до чинного законодавства обґрунтоване роз’яснення та в разі виявлення порушень вживає заходів щодо їх усунення.

2.14. У разі звернення громадян, поведінка яких створює небезпеку для оточуючих, особистий прийом може бути припинений з одночасним зверненням до уповноважених органів відповідно до компетенції.

2.15. Термін розгляду пропозицій, заяв та скарг обчислюється з дня, наступного за днем, з якого починається строк (таким днем є день їх надходження та реєстрації в суді), по день направлення заявнику відповіді на його звернення. Якщо останній день терміну розгляду звернення припадає на неробочий день, то останнім днем терміну вважається перший після нього робочий день.

Звернення розглядаються і вирішуються в термін не більше одного місяця від дня їх надходження, враховуючи вихідні, святкові та неробочі дні, а ті, що не потребують додаткового вивчення та проведення перевірки за ними, - невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання.

Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, то голова суду, керівник апарату суду,  заступник керівника апарату суду  установлюють термін, потрібний для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 45 днів.

2.16. Голова суду,  керівник апарату суду,  заступник керівника апарату суду  зобов'язані забезпечити прийом усіх громадян відповідно до попереднього запису з урахуванням правил внутрішнього трудового розпорядку суду  та визначеного графіком часу.

 

  1. Відповідальність за порушення законодавства про звернення громадян

3.1. Посадові особи суду несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність, передбачену законодавством України, за недотримання вимог Закону України “Про звернення громадян ”.

3.2. Подання громадянином звернення, що містить наклеп і образи, дискредитацію органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об'єднань громадян та їхніх посадових осіб, керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі та інших протиправних дій, тягне за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством України.

 

  1. Узагальнення, аналіз письмових і усних звернень громадян та забезпечення контролю за їх розглядом

4.1 Апарат Тростянецького районного суду Сумської області здійснює постійний контроль, систематичний аналіз та узагальнення звернень громадян.