Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
КОМУНІКАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ
ТРОСТЯНЕЦЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Зміст
Стратегія комунікаційної діяльності Тростянецького районного суду Сумської області є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації на регіональному рівні, включає в себе сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік покликаних надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя.
Стратегія розроблена на основі Концепції комунікації судової влади України.
Зміст і структура комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя та завданнями суду і ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», Кодексу суддівської етики, Мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність в цій сфері.
Тростянецький районний суд Сумської області має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Це стало можливим завдяки впровадження сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесенням інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через офіційну вебсторінку суду, соціальну мережу Facebook, робочі зустрічі, дні відкритих дверей, «Уроки справедливості». У структурі апарату суду є суддя-спікер та відповідальна особа, на яку покладено обов’язки прессекретаря.
На сьогоднішній день суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ (Автоматизована система документообігу суду КП Д-3). Досягнуто стабільності кадрового складу суду, сформовано згуртовану професійну команду суддів і працівників апарату суду, покращено надання якісних та професійних судових послуг громадянам.
У приміщенні суду розміщені інформаційні стенди. Відвідувачі мають можливість ознайомитися зі ставками судового збору, платіжними реквізитами, графіком особистого прийому громадян керівництвом суду, зразками необхідних документів, заяв, графіком розгляду справ, правилами пропуску осіб до приміщення суду, необхідною інформацією щодо організації роботи суду під час сигналу «повітряна тривога» або інших сповіщень про небезпеку, переліком розташованих поруч із судом споруд для укриття населення у м.Тростянець та іншою корисною інформацією.
Тростянецький районний суд Сумської області демонструє відкритість своєї роботи, веде системну комунікаційну діяльність у двох напрямках:
Планування комунікаційних заходів ведеться з урахуванням результатів опитувань думки громадян, які проводяться серед відвідувачів суду щодо оцінки якості роботи суду та вирішення проблем, які виникають у них при відвідуванні його приміщення.
1) Приміщення суду придатне для здійснення якісного правосуддя (стан споруди задовільний, в наявності потрібна кількість залів судових засідань, кабінетів, обладнаних меблями, оргтехнікою та іншими необхідними засобами для здійснення судочинства) та позитивно сприймається його відвідувачами.
2) У Тростянецькому районному суді Сумської області налагоджена співпраця з місцевими засобами масової інформації, перелік яких міститься у медіакарті суду. У штаті суду відсутня посада прессекретаря, а його обов‘язки покладено на працівника апарату суду. Спілкування зі ЗМІ здійснюється через пресрелізи, організацію круглих столів, зустрічей, пресконференцій тощо.
3) У суді потрібно вирішити питання облаштування міні прес-центру для проведення пресконференцій, зустрічей зі ЗМІ, що сприятиме формуванню позитивного іміджу суду, його впізнаваності та не створюватиме проблем у спілкуванні з журналістами (як це відбувається у коридорах, кабінетах чи залах судових засідань).
Тростянецький районний суд Сумської області має епізодичну співпрацю з місцевими ЗМІ, перелік яких міститься у медіакарті суду, та забезпечення якої входить у повноваження особи, яка виконує обов‘язки прессекретаря суду. Планово висвітлюються питання організації роботи суду, правової освіти, діяльності суддів, розгляду справ, які викликають суспільний резонанс тощо.
Тростянецький районний суд Сумської області постійно оновлює матеріали на своїй інтернет-сторінці вебпорталу «Судова влада України» та у соціальній мережі Facebook.
Окрім того, суд веде інформаційно-просвітницьку роботу з громадськістю через організацію зустрічей суддів та працівників суду з різними правозахисними організаціями, молоддю – студентством, школярами. При виникненні потреби – організовуються зустрічі з актуальними цільовими аудиторіями.
Мета комунікаційної стратегії Тростянецького районного суду Сумської області – формування довіри громадян до системи судочинства в Україні через довіру до роботи Тростянецького районного суду, як ланки системи і, загалом, підвищення авторитету судової влади в суспільстві.
Основні цілі комунікаційної стратегії:
Відповідно до цілей та актуальних проблем Тростянецького районного суду Сумської області, цільовими аудиторіями є:
Внутрішні:
Зовнішні:
Зовнішні (у справах, пов‘язаних з війною):
При обранні каналів зв‘язку із цільовою аудиторією необхідно обов‘язково враховувати специфіку кожної окремої групи.
Краще обирати канали, які є більш масовими, доступними широкому загалу.
Канали зв‘язків із громадськістю:
Каналами комунікації зі ЗМІ може бути обрано:
Каналами комунікації із представниками суб‘єктів владних повноважень можуть бути:
Каналами зв‘язків зі студенством та учнями:
Канали комунікації для висвітлення справ, пов’язаних із війною:
№ з\п |
Назва заходу |
Цільова аудиторія, на яку направлений захід |
Очікуваний результат |
Орієнтовна дата проведення |
Відповідальні за виконання |
Внутрішня комунікація |
|||||
1. |
Створення системи оперативних нарад з метою обміну інформацією з актуальних питань застосування законодавства та діяльності суду |
Судді та працівники апарату суду |
Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії, вироблення спільних позицій з питань діяльності суду |
Постійно |
Голова суду, керівник апарату суду |
2. |
Проведення навчання щодо формування навичок командної роботи, забезпечення ефективної співпраці працівників апарату суду. Розвиток професійної компетенції |
Працівники апарату суду (державні службовці, патронатна служба, службовці) |
Створення позитивного мікроклімату у колективі, забезпечення комфортних умов роботи, ефективне виконання працівниками суду своїх обов‘язків |
Травень |
Керівник апарату суду |
3. |
Навики спілкування з відвідувачами суду. Комунікативні ознаки культури мовлення |
Працівники апарату суду (державні службовці, патронатна служба, службовці) |
Формування навичок спілкування з громадянами, відвідувачами суду |
Червень |
Керівник апарату суду
консультант суду |
4. |
Проведення круглих столів за участю суддів, апарату суду та суддів у відставці
|
Судді, працівники апарату, судді у відставці |
Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії, обмін досвідом, вироблення спільних позицій з питань діяльності суду |
Упродовж року |
Голова суду, керівник апарату суду |
Зовнішня комунікація |
|||||
5. |
Оновлення інформації всіх розділів вебсторінки суду на офіційному вебпорталі «Судова влада України» |
Відвідувачі сайту суду, професійна спільнота, громадськість, ЗМІ, жителі району |
Оперативне отримання інформації про діяльність суду |
Постійно |
Керівник апарату суду, особа, на яку покладено виконання обов‘язків прессекретаря суду |
6. |
Поширення інформації на сторінці суду у соціальній мережі Facebook |
Відвідувачі сторінки суду у соціальній мережі, професійна спільнота, громадськість, ЗМІ, жителі району |
Оперативне отримання інформації про діяльність суду |
Постійно |
Керівник апарату суду, особа, на яку покладено виконання обов‘язків прессекретаря суду |
7. |
Оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду |
Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації, представники органів державної влади і місцевого самоврядування |
Оперативне отримання інформації про діяльність суду |
Постійно |
Керівник апарату суду, особа, на яку покладено виконання обов‘язків прессекретаря суду |
8. |
Проведення зустрічей з учнями шкіл у рамках програми «Урок справедливості»
|
Школярі (учні 3-5 класів) |
Підвищення обізнаності про діяльність судової системи, знайомство з правами та обов‘язками громадян |
Січень-травень,
Вересень- грудень |
Суддя-спікер, особа, на яку покладено виконання обов‘язків прессекретаря суду
|
9. |
Проходження студентами – правниками виробничої практики |
Студенти-правники |
Популяризація роботи у суді, підвищення рівня професії юриста, формування правової свідомості у молоді |
Протягом року |
Керівник апарату суду |
10. |
Моніторинг матеріалів у ЗМІ, які стосуються діяльності суду, при необхідності, організація оперативного реагування на них |
Представники ЗМІ |
Оперативне реагування покращує сприймання громадянами роботи суду, підвищує довіру до роботи суду |
Постійно |
Особа, на яку покладено виконання обов‘язків прессекретаря суду
|
11. |
Участь у тренінгах, конференціях, круглих столах, у тому числі з питань висвітлення справ, пов’язаних із війною |
Представники комунікаційних команд судів України |
Обмін результатами роботи суду, позитивним досвідом |
Упродовж року |
Суддя-спікер, особа, на яку покладено виконання обов‘язків прессекретаря суду |
12. |
Опитування відвідувачів суду щодо якості роботи суду |
Відвідувачі суду |
Оцінка довіри до діяльності суду, отримання інформації про недоліки роботи з метою їх подальшого усунення |
Упродовж року |
Керівник апарату суду, особа, на яку покладено виконання обов‘язків прессекретаря суду
|
13. |
Проведення екскурсій судом |
Учні старших класів, студенти |
Формування правової свідомості у молоді, покращення обізнаності щодо діяльності судової системи, популяризація роботи суду та підвищення рівня суспільної довіри до суду |
Протягом року |
Голова суду, судді, керівник апарату суду, особа, на яку покладено виконання обов‘язків прессекретаря суду |
14. |
Проведення «Дня відкритих дверей» |
Студенти, школярі |
Надання інформації про діяльність суду, підвищення довіри до роботи суду |
Протягом року |
Керівник апарату суду, особа, на яку покладено виконання обов‘язків прессекретаря суду |
15. |
Висвітлення у ЗМІ заходів, які проводяться в суді |
Громадяни регіону, громадські організації, молодь, ЗМІ |
Інформування про роботу суду, демонстрація відкритості діяльності, формування позитивного іміджу суду, підвищення довіри громадян до правосуддя |
Протягом року |
Керівник апарату суду, особа, на яку покладено виконання обов‘язків прессекретаря суду |
16 |
Інформування громадськості про справи, що викликають суспільний інтерес та мають резонансний характер |
Відвідувачі суду, професійна спільнота, громадськість, ЗМІ, жителі району |
Підвищення довіри до роботи суду |
Постійно |
Особа, на яку покладено виконання обов‘язків прессекретаря суду |
17 |
Підготовка інформаційних та презентаційних матеріалів суду |
Відвідувачі суду, професійна спільнота, громадськість, ЗМІ, жителі району |
Формування позитивного іміджу суду |
Упродовж року |
Особа, на яку покладено виконання обов‘язків прессекретаря суду |
18 |
Висвітлення судових справ, пов’язаних із війною в Україні
|
Українське суспільство, ЗМІ, населення тимчасово окупованих територій, слідчі органи |
Демонстрація наслідків війни для українського суспільства та забезпечення належного правосуддя |
Постійно |
Особа, на яку покладено виконання обов‘язків прессекретаря суду |
19 |
Подання узагальненої статистичної інформацію щодо здійснення правосуддя в справах щодо війни за всіма формами судочинства |
Українське суспільство, ЗМІ, населення тимчасово окупованих територій, слідчі органи |
Інформування про роботу суду через статистичні дані |
Упродовж року |
Особа, на яку покладено виконання обов‘язків прессекретаря суду |
20 |
Проведення трансляцій судових засідань у справах щодо війни, якщо відсутні прямі обмеження, окреслені чинним законодавством |
Українське суспільство, ЗМІ, населення тимчасово окупованих територій, слідчі органи |
Демонстрація відкритості та гласності, формування позитивного іміджу суду, підвищення довіри громадян до правосуддя |
Протягом року |
Судді |
Моніторинг результатів комунікаційної діяльності
Відповідальні за здійснення комунікаційної стратегії суду: