Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Працівник суду - це фахова діяльність, яка відіграє вагому роль в утвердженні принципу верховенства права та справедливості, сприяє у розвитку України як демократичної та правової держави. Саме від наполегливих зусиль, плідної праці залежить надійність правового захисту громадян, а відтак і збереження у суспільстві стабільності й громадського миру.
В нашому суді працюють висококваліфіковані працівники, майстри своєї справи. В колективі суду панує дружня атмосфера, готовність кожного працівника прийти на допомогу своєму колезі, у випадку необхідності замінити відсутнього працівника, бо кожен знає, що результат роботи залежить від кожної посади, а якість роботи від належного виконання своїх функціональних обов’язків та злагодженої роботи.
Від роботи судді залежить результат розгляду справи. Саме він ставить крапу в суперечці між адвокатом і прокурором, розглянувши матеріали справи та їхні аргументи. Судді наділені певною владою (є навіть таке поняття – «судова влада» – третя гілка влади в державі), і тому на них покладено велику відповідальність.
Штатним розписом Тростянецького районного суду Сумської області передбачено 5 посад суддів. Фактична чисельність суддів становить 2 особи, це голова суду – Огієнко Олександр Олексійович та суддя – Щербаченко Марина Вікторівна.
Огієнка Олександра Олексійовича призначено на посаду судді Тростянецького районного суду Сумської області Указом Президента України у липні 2020 року.
Щербаченко Марину Вікторівну призначено на посаду судді Тростянецького районного суду Сумської області Указом Президента України у жовтні 2013 року.
Апарат нашого суду очолює керівник апарату – Підопригора Олена Євгеніївна. Олена Євгеніївна працює в Тростянецькому районному суді Сумської області одразу після закінчення школи, з 18 липня 1989 року, розпочавши свою трудову діяльність на посаді секретаря суду, а з лютого 2008 року переведена на посаду керівника апарату суду де працює й по цей час і має загальний трудовий стаж в суді понад 33 роки, тож про роботу суду знає не лише з відповідних нормативних актів, а і з власного досвіду. Завдяки своєму досвіду може надати колегам не лише теоретичні рекомендації, а й надати практичну допомогу.
Відмінним помічником керівника апарату суду є заступник керівника апарату Самодай Інна Юріїна. Свою трудову діяльність почала з 06 листопада 2006 року на посаді помічника судді. А з 16 серпня 2012 року Самодай Інна призначена на посаду заступника керівника апарату суду. У разі відсутності керівника апарату суду вона здійснює безпосередньо керівництво апаратом суду, забезпечує організованість та злагодженість у роботі працівників апарату суду їх взаємодію у виконанні завдань, покладених на апарат суду, щодо організації забезпечення діяльності суду.
В наш час не можливо обійтися без комп’ютерних технологій. Сьогодні всі офісні працівники, від секретарів і операторів ПК до програмістів та системних адміністраторів, працюють за комп’ютерами: як стаціонарними машинами, так і мобільними варіантами: ноутбуками і нетбуками.
Грамотне і комплексне використання комп’ютерних та інформаційних технологій надає всім працівникам апарату суду можливість ефективніше розподіляти свій час, швидше реалізовувати поставлені завдання і цілі. Наш головний спеціаліст з інформаційних технологій Новгородський Микола Олександрович допомагає це реалізовувати.
Робочий день настільки різноманітний, що його важко описати певним шаблоном. Це може бути як усунення несправностей, що виникли у користувача, так і вдосконалення автоматизації мережі. Це може бути розв’язання певних технічних питань із третьою стороною (провайдер, чи сервіс, який нас обслуговує), а може бути підбір конфігурації нового сервера для зберігання пошти чи запису відео або ж консультування керівництва щодо покращення роботи технічної інфраструктури організації.
Крім того Головний спеціаліст з інформаційних технологій слідкує та забезпечує роботу всієї оргтехніки суду. Без нього може стати вся робота в суді, тому як спеціаліст він на своєму місці.
Сьогодні важко уявити собі роботу організації без працівників кадрової служби. На посаді головного спеціаліста по роботі з персоналом в нашому суді з березня 2019 року працює Петренко Інна Олегівна.
Підготовка проектів наказів, графіків відпусток, робота в кадрах-WEB тощо – це все з легкістю, оперативно та якісно готується Інною Олегівною.
Робота головного спеціаліста по роботі з персоналом має свою специфіку. З одного боку, необхідна уважність і посидючість, так як працювати доводиться з великою кількістю документів та інформації. З іншого боку, передбачається співпраця з усіма співробітниками суду, і це не завжди буває просто, адже кожна людина індивідуальна і має свій характер.
Помічники суддів – чимала ланка судової системи, створена для забезпечення організаційної ефективності судді та скорочення його часових витрат. Помічники суддів відіграють важливу роль у судовому процесі, оскільки фактично залучені до створення проектів судових рішень.
Як завжди, день помічника судді розпочинається з опрацювання документів, які знаходяться у провадженні судді. Це стосується, зокрема, документів у справах, які були залишені суддею без руху, відповіді на запити. Кожний документ потребує обговорення з суддею та вирішення подальших дій стосовно нього та справи безпосередньо.
У подальшому йде опрацювання справ, які знаходяться на розгляді, зокрема це підготовка проектів процесуальних документів по них.
Отримавши доручення від судді з приводу написання проектів текстів судових рішень та обговоривши питання, які потребують окремої уваги у кожній справі, більша половина дня присвячується саме підготовці цих проектів.
На черзі – робота зі справами. Взагалі вивчення та аналіз матеріалів справи, підготовка відповідних процесуальних документів займає багато часу та потребує зосередженості. Усі виготовлені помічником судді проекти процесуальних документів у подальшому передаються на перевірку та корегування судді.
До речі, посада помічника судді є фактично першою сходинкою на шляху до посади професійного судді.
В Тростянецькому районному суді допомагають служителям Феміди три помічника судді: Безкоровайна Сніжана Сергіївна, Ничипорчук Тетяна Олександрівна та Ткаченко Олена Олександрівна.
Також хочемо звернути увагу на важливість роботи секретаря судового засідання та більш детально розглянути його правовий статус. Всього у штаті Тростянецького районного суду Сумської області є п’ять посад секретарів судового засідання. Секретар судового засідання, як учасник судового розгляду, є важливою процесуальною фігурою і відіграє допоміжну роль в судочинстві. Отже, секретар судового засідання входить до складу апарату суду, який відповідно до статті 155 Закону України «Про судоустрій і статус суддів України» здійснює організаційне забезпечення роботи суду. Виходячи зі змісту ст. 63 Кодексу адміністративного судочинства України, варто зазначити, що секретар судового засідання виконує цілу низку важливих функцій не тільки в організації і проведенні судового засідання, а й поза його межами.
Секретар судового засідання під час судового розгляду цивільної, кримінальної, адміністративної чи справи про адміністративні правопорушення здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. Оскільки фіксування судового засідання ведеться за допомогою технічних засобів, то звідси випливає такий обов’язок секретаря судового засідання, як уміння вільно користуватися програмним забезпеченням. Фіксація повинна бути повною і правильною. Одночасно із технічним записом судового засідання секретар судового засідання веде журнал судового засідання, який невідкладно підписує після закінчення судового засідання і приєднує його до справи. Саме підписання секретарем судового засідання журналу судового засідання підтверджує процесуальний характер дій секретаря.
Окрім того, секретар судового засідання повинен вміти формулювати швидко і грамотно ті основні думки, які викладаються судом, сторонами, учасниками процесу в ході судового засідання, оскільки все це також відображається у журналі судового засідання. Одночасно секретар судового засідання зобов’язаний володіти ще й дуже хорошою пам’яттю і швидкістю набору, оскільки особи не диктують, а висловлюються швидко, інколи досить емоційно.
Безпосередньо перед розглядом цивільної справи секретарем судового засідання перевіряє явку учасників судового процесу та вживаються заходи до з'ясування причин неявки, уточнюються відомості про вручення судових викликів, повідомлень, судових повісток та інших матеріалів, про що доповідається судді.
Після розгляду справи або відкладення її на інший час на повістках осіб, викликаних у суд, відмічається час їх явки та час залишення суду, завіряється цей запис підписом секретаря судового засідання та відбитком відповідного штампа суду. Після здійснення необхідних дій щодо оформлення завершеної розглядом справи передає справу на зберігання в канцелярію суду.
Секретарі судового засідання Тростянецького районного суду Сумської області, розуміючи рівень відповідальності, покладеної на них, виконують свої посадові обов’язки сумлінно та оперативно, постійно підвищують рівень професійних знань та вдосконалюють фахові уміння й навички.
Секретарями судового засідання в нашому суді працюють: Горлянд Світлана Вікторівна, Лобода Тетяна Сергіївна, Ноздріна Вікторія Олександрівна, Федченко Наталія Володимирівна, Безкоровайна Анжеліка Сергіївна.
Кожен секретар судового засідання щоденною працею формує позитивний імідж не тільки працівника апарату суду, а й судової системи в цілому.
З урахуванням обсягу роботи в суді запроваджена посада консультанта суду. В нашому суді посаду консультанта суду обіймає Гладкова Римма Вікторівна.
Консультант суду здійснює систематизацію законодавства та судової практики, облік та зберігання актів законодавства та судової практики, здійснює ведення контрольних кодексів, інформує працівників суду про зміни в чинному законодавстві України та судовій практиці судових органів вищого рівня, організовує роботу бібліотеки суду, підбір літератури для працівників суду;контролює ведення діловодства в суді; координує роботу архіву суду, надає методичну та практичну допомогу працівникам архіву суду; здійснює облік звернень громадян та юридичних осіб, проводить аналіз роботи суду з розгляду звернень; за дорученням голови суду чи керівника апарату суду готує проекти відповідей на звернення від громадян та інформаційні запити.
Консультант суду на даний час виконує обов’язки прес-секретаря суду і займається організаційними питаннями з приводу проведення Днів відкритих дверей, висвітлення інформації щодо діяльності суду на веб-сторінкі Тростянецького районного суду на сайті «Судова влада» та на сторінці суду у фейсбуці.
Двері Тростянецького районного суду завжди відкриті для учнів та студентів, які бажають поповнити скарбницю своїх знань щодо організації роботи судової системи, та, звичайно, визначитися, чи бажають вони працювати у цій галузі, так би мовити побачити увесь механізм у дії.
Якість судової діяльності, включаючи доступність судової влади, оперативність, розумність і справедливість правосуддя забезпечують не тільки судді, а й інші службовці апарату суду, зокрема секретарі суду.
Канцелярія є першою сходинкою суду - куди потрапляє документ. В канцелярії суду працюють: старший секретар суду Кривонос Анастасія Олександрівна, та секретарі суду Рибалко Віра Іванівна, Устименко Юлія Валеріївна та Дацько Ганна Анатоліївна.
Старший секретар суду щоденно протягом робочого часу суду забезпечує прийняття документів, що подаються до суду і реєструються секретарем суду в автоматизованій системі документообігу вхідної кореспонденції в день її надходження.
Кожній судовій справі надається єдиний унікальний номер, заповнюється обкладинка справи, номер справи формується автоматизованою системою автоматично та залишається незмінним незалежно від проходження справи в інстанціях. На кожний вхідний, у тому числі процесуальний, документ у автоматизованій системі створюється реєстраційна картка, яка містить інформацію щодо реквізитів та руху документа. Внесення інформації до реєстраційної картки здійснюється користувачами автоматизованої системи відповідно до їх функціональних обов’язків. Потім, справи чи процесуальні документи потрапляють до головуючого судді, де розглядається, і знову повертаються до канцелярії.
Крім того секретарі суду здійснюють прийом громадян, видачу копій судових рішень, інших документів, які зберігаються в канцелярії суду.
В канцелярії працюють злагоджено, працівники апарату суду чітко розуміють, які саме дії виконують, надають обґрунтовані та всебічні пояснення про ланку їх роботи.
Процесуальним законодавством судових розпорядників віднесено до категорії інших учасників судового процесу, які беруть участь у забезпеченні розгляду справ. На судового розпорядника покладається організаційно-технічне забезпечення судового провадження.
В нашому суді посаду судового розпорядника займає Ващенко Наталія Василівна.
Судовий розпорядник доповідає головуючому судді по справі та секретарю судового засідання про явку учасників судового процесу.
Під час судового засідання судовий розпорядник запрошує до зали учасників процесу, слідкує за дотриманням порядку особами, які присутні у залі, приймає від учасників процесу та передає суду документи і матеріали, а також виконує інші розпорядження.
За ухвалою судді у системі бронювання відеоконференцзв’язку бронює засідання між судами України. За заявою інших судів проводить судові засідання в режимі он-лайн.
За заявою учасника судового процесу знайомить їх з матеріалами справ.
Ведення паперової роботи в суді вимагає особливої уважності, акуратності і відмінної пам’яті. Всіма цими якостями володіє наш діловод - Шереверя Людмила Анатоліївна.
Через її руки проходить величезна кількість документації, яку необхідно переглянути, систематизувати та надіслати до потрібної організації та адресата.
На її плечі лягають обов’язки по оформленню вихідних документів та направлення їх за належністю, облік вихідної кореспонденції.
До складу апарату суду входять також:
робітник по обслуговуванню приміщення – Фисун Олександр Олексійович приймає участь у вирішенні деяких організаційних та господарських питаннях а також виконує роботи з технічного обслуговування автотранспортного засобу.
прибиральниця – Гостєва Надія Дмитрівна, завдяки її нелегкій праці приміщення нашого суду та прилегла територія завжди охайні та чисті.
Авторитет судової гілки влади великою мірою залежить від того, як чітко функціонує кожна її ланка, як сумлінно виконує свої обов’язки кожен її працівник. Наша діяльність має надзвичайно важливе значення в утвердженні принципу верховенства права. У період стрімких змін, бурхливих подій у житті нашого суспільства ми залишаємося гарантами захисту прав, свобод та інтересів громадян.
Почесна й нелегка місія служіння правосуддю вимагає високого рівня знань, досвіду та виняткових особистих якостей – честі, гідності, усвідомленого почуття відповідальності за долю людей України.
Шановні колеги та пенсіонери Тростянецького районного суду, з нагоди професійного свята — Дня працівників суду, прийміть найщиріші привітання і побажання добра, міцного здоров’я, благополуччя і злагоди! Бажаємо всім суддям, працівникам апарату судів професійної наснаги і нових досягнень! Нехай Вас завжди та в усьому супроводжує успіх!
Нехай удача та професійні успіхи будуть вашими постійними супутниками у житті. Наснаги вам, мужності й оптимізму!