flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення результатів опитування громадян-відвідувачів суду

19 лютого 2019, 11:58

На виконання рішення Ради суддів України від 17 вересня 2018 року та з метою підвищення довіри громадян до суду та вдосконалення роботи суду в Тростянецькому районному суді Сумської області проведено анонімне опитування громадян.

Проведене опитування є досить корисним. Практична користь його полягає у тому, що отримані результати використовуватимуться для всебічного врахування думки громадян, визначення шляхів подолання існуючих проблем та прийняття відповідних управлінських рішень, направлених на їх вирішення та удосконалення діяльності судової установи.

На інформаційних стендах суду були розміщені оголошення про заплановане опитування відвідувачів, виготовлено та розмножено анкету, у вестибюлі суду розміщено скриньку для заповнених анкет.

Громадянам було запропоновано заповнити анкету (яка складалася з 52 питань щодо діяльності апарату суду, які поділені на окремі блоки)

Відвідувачі суду мали можливість оцінити якість роботи суду, дотримання термінів судового розгляду, доступ та повноту інформації на стендах та на веб-сторінці суду в мережі Інтернет, роботу судді та працівників апарату суду тощо.

Зокрема, учасникам опитування було запропоновано оцінити доступність до приміщення суду, зручність та комфортність перебування у суді (достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання, вільний доступ до побутових приміщень (туалетів), чистота та прибраність приміщень, достатність освітлення), повнота та ясність інформації (чи зручно в суді розташовані інформаційні стенди (дошки об’яв)), чи повною мірою задовольняє наявна в суді інформація (розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень, правил допуску в суд та перебування в ньому, справ, що призначені до розгляду, зразків документів, порядку сплати судового збору, мита, реквізити та розміри платежів), ефективність організації роботи суду (дотримання строків судового розгляду).

Крім того, громадяни-відвідувачі суду мали можливість відповісти на ряд запитань щодо відношення працівників апарату суду до відвідувачів.

Громадяни – відвідувачі суду не були досить активними, тому усього в опитуванні взяли участь  12 громадян .

Як показали результати анкетування з питання зручності та комфортності перебування у суді, 92 %  респондентів не відзначили для себе проблем під час відвідування суду та вважають, що в суді достатньо місць для очікування, для ознайомлення з матеріалами справи тощо.

Повнота та ясність інформації для відвідувачів суду була оцінена як доступна 75 % громадян – відвідувачів суду. Беззаперечним є той факт, що на оцінку якості роботи судової установи впливає і такий важливий чинник, як наявність інформації про організацію роботи та структуру суду: інформаційні стенди, графіки розгляду справ, інформації щодо порядку сплати судового збору, реквізитів та розмірів платежів, а також наявність необхідної інформації на сторінці суду в Інтернеті.

Результати проведеного опитування з питання чи чистим і прибраним є приміщення суду, та можливість користування туалетами свідчать, що приміщення суду є чистим і прибраним, це відмітили 67% респондентів.

Що стосується потрібної інформації на сторінці суду в Інтернеті, то можна зробити висновок, що рівень інформаційного наповнення сайту суду задовольняє лише 58% респондентів. Варто відмітити, що вся необхідна інформація розміщується на веб-сайту Тростянецького районного суду Сумської області  і є доступною для користувачів, окрім того суд веде сторінку в соціальній мережі Facebook . Сторінка веб-сайту суду постійно наповнюється.

Задоволені старанністю працівників апарату суду, недопущенням помилок, які б призводили до перероблення документів та порушення строків 58 % опитаних громадян. Рівнем професіоналізму, доброзичливим відношенням та неупередженістю працівників апарату суду до відвідувачів задоволені 83 % громадян.

Що стосується строків дотримання судового розгляду, то 75 % опитаних громадян  вчасно отримали повісти та повідомлення про розгляд справи, 67 % задоволені тим, що були враховані їх побажання при призначенні дня та часу засідання, лище 25 % відвідувачів зазначили про вчасність (відповідно до графіка) початку останнього засідання по справі, та 57 % вважають обґрунтованими  затримку/перенесення слухань у справі. Затримку початку розгляду судового розгляду можна пояснити надмірним навантаженням на суддів, так як здійснює судочинство лише два судді.

Аналізуючи сприяння роботи судді, можна зазначити, що неупередженість та незалежність судді відмітили як задовільною 75 % респондентів, належну підготовку до справи та знання справи – 83%, коректність, доброзичливість та ввічливість судді, надання можливостей сторонам обґрунтувати свою позицію, дотримання процедури розгляду – 67% респондентів.

Підсумовуючи викладене, можна дійти висновку, що організація роботи апарату у Тростянецькому районному суді Сумської області здійснюється в цілому на достатньому рівні.  Отримані показники є стимулом для подальшого удосконалення діяльності суду, оскільки необхідно завжди прагнути здобувати кращих результатів у роботі, а не залишатися на досягнутому рівні.